www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> filippaalexandra -

USA inköp del 1

HEJ ALLA! Är ni taggade inför skolans början, nej? Inte jag heller. Skulle mer än gärna aldrig gå tillbaka till skolan det känns verkligen sugigt att börja nästa vecka. Jag vill bara gräva ner mig i ett dike och dö. 
 
Jag kom tillbaka från USA för mer än en månad sedan och så mycket har hänt sedan dess men jag har inte visat vad jag köpt ännu. Så dags för det. Jag minns såklart inte alla priser för det var ju hur länge som helst sedan och jag har inte sparat kvitton. Jag kan säga de flesta saker på ett ungefär och vissa saker minns jag direkt och vissa har jag ingen aning om vad de kunde kosta men iaf. Nu börjar jag:
Vi börjar med bath and body works! Alla antibacterial gels kostar 1.75$ styck men det finns alltid en 5 för 5$ skylt uppe så man köper såklart 5 stycken. Eller i mitt fall 10. Behållarna var olika priser, den rosa-gula kostade 50cents och den helrosa med pärlor var ca 4$. Jag googlar de viktigaste priser till euro och kronor. Så det blir på ett ungefär.
1.75$ = 1.30€ / 12 sek
5$ = 3.75€ / 34 sek
 
 
Alla 5 bodymists och lotions som det står classics på köpte jag på 75% av i Victoria's Secret i San Francisco. Beroende på om originalpriset var 12$ eller 15$ Kostade de mellan 3-3.50$ (Ca 2.20€ / 20 sek) Ganska bra pris när det finns många som spenderar fruktansvärt mycket på att köpa vid Arlanda eller beställa från nordicfeel och dylika ställen. Victoria's Secret Angel på sista bilden kostade 15$ (Orkar inte skriva mera priser på alla valutor ni får googla själv). Poängen är att det var otroligt billigt.
 
Eftersom vi inte visste hur mycket shoppingtid vi skulle få gjorde vi det klassiska misstaget av att köpa påtok för mycket i New York. New York har otroligt mycket turister och butikerna är alltid smockfulla med människor. Alltså behöver de inte rea ut saker eller ha bra priser. Victoria's Secret, Abercrombie & Fitch i NYC tjänade mycket pengar av mig när jag shoppade där för priser som skulle ha varit mycket lägre om jag kunnat hålla mig tills vi for någonannastans. Resten av bodymistarna och bodywashen köpte jag från NYC så det var dyrare än de andra :'( Men ändå mycket billigare än Victoria's Secret i Stockholm. Jag minns inte exakta prisen men gissar på 4 för 40$ eller något liknande.
 Mera kommer någon annan dag! Lämnar er med en bild från min snapchat och orden dethär är inte ens allt...
 



Jag svarar på alla era kommentarer på min blogg och går in på din blogg och ger min egen kommentar som tack! Jag följer dig gärna på bloglovin, så länge du följer tillbaka utan att avfölja! Kränkande, elaka kommentarer tas bort! Kom ihåg att er IP adress syns alltid! /Filippa♥
Kom ihåg mig?